٠●♥ بوتیک ♥●٠
˙·٠•●♥♥Boutique♥♥●•٠·˙
درباره وبلاگ


☆ بـه ♥بـوتیــک♥ خـوش آمدیـد ☆ 

پيوندها
پد کینوکی اصل
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شعر و ظنز و آدرس boutique.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 451
بازدید کل : 21588
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 201
تعداد آنلاین : 1

نويسندگان
Mah Naz

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
چهار شنبه 6 مهر 1392برچسب:خوراکی های خوشمزه, :: 16:35 :: نويسنده : Mah Naz

  دوست دارید !!!  

 
چهار شنبه 2 مهر 1392برچسب:انرژی در بدن, :: 16:50 :: نويسنده : Mah Naz

((اگر خواهان این هستید که در مقاطع حساس و بحرانی، بهترین تصمیم را بگیرید و همیشه بیشترین استفاده را از مغز خود برده و حافظه خود را تیز و دقیق نگه دارید، نیاز دارید که توجهی خاص به آنچه که می خورید داشته باشید.مواد غذایی مقوی و سالم برای مغز، درحقیقت تامین کننده سوخت مناسب برای مغز هست؛ زیرا مغز یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی در بدن است. درحالی که مغز 2 درصد از کل وزن بدن را تشکیل می دهد؛ اما 20 درصد از انرژی کل بدن را مصرف می کند))

برای تقویت حافظه کوتاه مدت قهوه بنوشید!

یکی از بهترین سوخت ها برای مغز، نوشیدن یک فنجان قهوه تازه دم است تحقیقات نشان می دهد کافئین موجود در قهوه می تواند فرایند پیری مغز را کاهش داده و سبب تقویت حافظه کوتاه مدت گردد. محققان انگلیسی دریافتند نوشیدن تنها یک فنجان قوه می تواند تمرکز و مهارت های ذهنی مغز را بهبود بخشد.

نوشیدنی انرژی زا نخورید، همچنین بیش از اندازه قوه ننوشید!

خوردن بیش از اندازه هر چیز مفیدی، می تواند مضر باشد. خوردن بیش از اندازه قهوه، و یا نوشابه های انرژی زا می تواند برنامه و زمان خواب شما را مختل کرده و شما را بی خواب کند در حالی که خواب به تنهایی یکی از عوامل تقویت کننده مغز شما است و نباید با خوردن چنین مواد غذایی در زمان خواب اختلال به وجود آورد.

برای تقویت حافظه دراز مدت انواع توت بخورید!

آنتی اکسیدان موجود در توت، مغز را در برابر حملات رادیکال های آزاد محافظت کرده و خطر ابتلا به بیماری پارکینسون و آلزایمر را کاهش می دهد همچنین، آنتی اکسیدان های موجود می تواند فرایندهای فکری و ذهنی مغز را تقویت کند.

برای افزایش قدرت تفکر ماهی سالمون بخورید!

اسیدهای چرب امگا 3 که در ماهی های چرب وجود دارد، یکی از اجزاء مهم در ساخت بافت مغز است و می تواند قدرت تفکر را افزایش دهد. ماهی سالمون همچنین دارای نیاسین بوده و می تواند مغز را در برابر بیماری آلزایمر محافظت کند و سرعت زوال عقل را کاهش دهد.

بستنی پرچرب و خامه دار نخورید!

انواع چربی ها از نظر مفید و یا مضر بودن با یکدیگر برابر نیستند. چربی های اشباع و غذاهای حاوی این نوع چربی ها از آن جایی که سبب گرفتگی و تنگ شدن عروق خونی شده و در رساندن مواد مغذی موجود در جریان خون به مغز اختلال به وجود آورند، غذای مفید برای مغز نیستند.

برای افزایش انرژی و توان بدن سالاد پر پروتئین همراه با سس سرکه و روغن زیتون بخورید!

روغن زیتونی که روی سالاد می ریزید، سرعت هضم مواد غذایی حاوی پروتئین و کربوهیدرات موجود در سالاد را کاهش می دهد؛ در نتیجه، سطح قند خون را ثابت نگه داشته و سطح انرژی بدن را در سطح بالا نگه می دارد.برای افزایش میزان زیبوفلاوین که همان ویتامین –B2 در تولید انرژی سلولی تاثیری مهم دارد ـ است، سالاد خود را با کاهو و اسفناج تهیه کنید و با افزودن تکه های مرغ و تخم مرغ پخته، میزان پروتئین و انرژی زایی آن را افزایش دهید.

پن کیک و یا نان های سفید و فانتزی درست شده از آرد سفید را نخورید!

محققان با تحقیق روی دو گروه دریافتند افرادی که به هنگام صبحانه از مواد غذایی دارای کربوهیدرات بالا استفاده می کردند، در ساعت پس از صرف صبحانه میزان سطح تریپتوفان موجود در خون آنها ـ نوعی امینو اسید ـ 4 برابر بیشتر از افرادی بود که مواد غذایی پر پروتئین به هنگام صرف صبحانه خورده بودند. تریپتوفان نوعی امینواسید است که می تواند شما را خواب آلوده کرده و در نتیجه میزان هوشیاری و کارآیی مغز را کاهش دهد.

برای کاهش استرس ماست، دوغ کم چرب و انواع مغزها( پسته ، فندق، گردو و....) بخورید!

دانشمندان دریافتند برخی امینواسیدها می تواند استرس را کاهش دهد. تحقیقی روی دو گروه انجا شد. به یک گروه از هر دو نوع امینواسید به نام های Lysine و arginine به مقدار 3 گرم داده شده و سپس، از آنها خواسته شد سخنرانی کنند. با اندازه گیری میزان هورمون استرس؛ در خون آنها دریافتند افرادی که این دو نوع امینواسید را مصرف کرده بودند، نسبت به گروهی که این امینواسیدها را دریافتن نکرده بودند استرس کمتری درهنگام سخنرانی و پیش از آن داشتند. ماست و دوغ و انواع مغزها منبعی مناسب از دو امینواسید(Lysine و arginine) است.

نوشابه های گازدار و شیرین نخورید!

در تحقیقی که در مجله بهداشت و سلامت امریکا به چاپ رسید، افرادی که روزانه 2 الی 3 بطری از نوشابه های گازدار مصرف می کنند،احتمال سرماخوردگی و داشتن استرس و اضطراب در آنها 3 بار بیشتر از افرادی است که به میزانی کمتر نوشابه مصرف می کنند.

برای افزایش تمرکز چای نعنا بخورید!

محققان براین باورند که عطر و رایحه گیاه نعنا می تواند در تقویت تمرکز در افراد موثر باشد. در تحقیق انجام شده رانندگانی که چای نعنا می نوشیدند، به هنگام رانندگی هوشیارتر بوده و اضطراب و تنش کمتری داشتند.

مواد غذایی قندی و شیرین نخورید!

غذاهای دارای قند و شکر، سطح گلوکز خون را به طور ناگهانی افزایش داده و در طولانی مدت باعث نوسانات قند خون ـ پایین آمدن ناگهانی و یا بالارفتن ناگهانی ـ که می تواند به ایجاد یک فکر مشوش و گنگ و نداشتن تمرکز در افراد منجر گردد.

برای خوش خلق بودن اسفناج بخورید!

سبزیجات برگ پهن مانند اسفناج و یا برگهای چغندر منابع خوبی از ویتامین های گروه B است. این ویتامین ها از اجزای کلیدی و مهم تولید هورمون ها ی سروتونین، دوپامین و نورپی نفرین هستند که ترشح این هورمون ها در بدن سرخوشی و سرحالی افراد را سبب می گردد. در تحقیقات انجام شده، نبود ویتامین B6 می تواند حالت عصبی، تحریک پذیری، زودخشمی و یا حتی افسردگی را سبب شود.

شکلات سفید نخورید!

شکلات سفید کاکائو ندارد و بنابراین نمی تواند ترشح هورمن سروتونین ـ هورمن ایجاد کننده شعف و شادی ـ را سبب گردد. در حالی که کاکائو( شکلات تیره و تلخ) می تواند این کار را انجام دهد، هر قدر رنگ شکلات تیره تر و تلخ تر باشد به کاکائو واقعی نزدیک تر بوده و مفید تر است . و هر چه شکلات حاوی کاکائوی بیشتر و شکر کمتر باشد ترکیبات شادی آور بیشتری دارد.

برای داشتن حواس جمع و تیزفهمی تخم کتان(بزرگ) بخورید!

تخم کتان، یکی از بهترین منابع حاوی آلفالینولئیک ـ ALA است که این ماده عملکرد ناحیه پوسته مغزی را بهبود می بخشد. و از مربوط به حواس مرتبط بوده، خوردن آن مفید است. تخم کتان را آسیاب کرده و روزی یک قاشق غذاخوری از آن میل کنید و یا آن را بروی سالاد و ماست ریخته و بخورید.